ترفندهای مخفی کمتر شدن هزینه ارسال کالا با پست

ترفندهای مخفی کمتر شدن هزینه ارسال کالا با پست ترفندهای مخفی کمتر شدن هزینه ارسال کالا با پست
  • 1402/02/24
  • 626
  • 0
ترفندهای مخفی کمتر شدن هزینه ارسال کالا با پست

در فروش آنلاین ، پس از قیمت خود محصول، یکی از مواردی که برای ارسال کننده و دریافت کننده کالا بسیار حائز اهمیت است، هزینه های حمل و نقل کالا است.  پایین نگه داشتن هزینه های حمل و نقل، بخش مهمی از اهداف یک شرکت فروش آنلاین موفق است. مهم نیست که شرکت آنلاین شما بزرگ باشد یا کوچک - خریداران انتظار دارند هزینه کم و حتی حمل و نقل رایگان را داشته باشند.

ارسال کالا با پست زمانی به عنوان یک روش رایج مورد استفاده قرار می گیرد که هزینه های آن کاهش یابد و در کوتاهترین زمان ممکن به صورت امن کالاها در اختیار گیرنده قرار بگیرند. در این مقاله تمرکز اصلی بر روی روش هایی است که منجر به کاهش هزینه ارسال کالا با پست می شود.

در محاسبه هزینه پست، عوامل متعددی مانند وزن محصول، محل انبار شما، مسافتی که بسته باید طی کند و اینکه آیا حمل و نقل استاندارد یا سریع انجام می دهید تاثیر گذار هستند. از سوی دیگر، مصرف کنندگان، انتخاب های زیادی دارند و کسب و کارها باید در خدماتی مانند حمل و نقل رایگان با یکدیگر رقابت کنند.

بسیاری از شرکت ها، حمل و نقل رایگان را به مشتریان ارائه می دهند و هزینه را در قیمت محصول لحاظ می کنند. اما این یک راه حل عملی برای همه مشاغل به خصوص مشاغل کوچک نیست زیرا می تواند بر توانایی انها برای ارائه قیمت های رقابتی تأثیر بگذارد. لذا باید به دنبال روش هایی منطقی و صحیح برای کاهش هزینه های پستی باشیم.

بهینه سازی مسیرهای حمل و نقل

باید مسیرهای حمل و نقل را بهینه کرد تا علاوه بر صرفه جویی در زمان، در هزینه ها هم صرفه جویی نمود. برای این کار باید یک شخص حرفه ای و در شرکت های بزرگتر یک تیم حرفه ای، برنامه ریزی مسیرها را بر عهده بگیرند. در نظر گرفتن ساعات دارای ترافیک در هر مسیر و تشخیص زمان مناسب برای ارسال کالاها با توجه به آن، تعیین کارآمدترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مسیر برای رانندگان تحویل کالا برای تحویل یک کالا از مبدا به مقصد نهایی، در نظر گرفتن دسته بندی زمانی تحویل و ظرفیت بار وسایل نقلیه مواردی است که در هزینه پست باید لحاظ شود. رعایت این مورد به کاهش زمان کلی سفر  منجر شده و تا آنجا که ممکن است تعداد تحویل کالاها را در هر زمان افزایش می دهد.


ارسال محصولات خود را به زمان های نزدیک تعطیلی محول نکنید

با توجه به افزایش سفارشات پستی در ایام تعطیلات و حوالی آن ، ارسال کالا با پست در این ایام منجر به  هزینه های بیشتر می شود. یکی از راه‌های ارسال زودهنگام این است که مشتریان خود را به خرید زودهنگام تشویق کنید. می توانید تبلیغات و کمپین هایی را قبل از تعطیلات اجرا کنید و به مشتریان اطلاع دهید که باید زودتر خرید کنند تا سفارشات خود را به موقع دریافت کنند. این به شما کمک می کند تا هزینه های حمل و نقل خود را کنترل کنید و احتمالاً می توانید از حمل و نقل کند و پرهزینه خودداری کنید.


تعداد انبارهای خود را افزایش دهید و در انتخاب مکان آنها دقت کنید

هرچه فاصله مراکز توزیع یا انبارهای شما از محل تحویل یا مشتریان شما بیشتر باشد، هزینه حمل و نقل شما در ارسال کالا با پست بیشتر خواهد بود.

بدیهی است که نمی توان به همه مشتریان خود نزدیک بود، اما اگر تجربه کافی را در کسب و کارتان داشته باشید، دقیقاً می دانید که مشتریان شما کجا هستند. قرار دادن مراکز توزیع خود در نزدیکی آنها می تواند کاهش چشمگیری را در هزینه پست نشان دهد.

حتی یک یا دو انبار با موقعیت صحیح و محاسبه شده می تواند به پایین نگه داشتن هزینه های ارسال کالا با پست و افزایش سود کسب و کارتان کمک کند.

انتخاب بسته بندی مناسب

بسته بندی نیز به اندازه محصولی که در آن موجود است حیاتی است. مشتریان از طریق بسته بندی اطلاعات زیادی در مورد کسب و کار و برند شما به دست می آورند. مواد به کار رفته در بسته بندی، باید ایمنی حمل و نقل، ظاهر محصول و الزامات راحتی مصرف کننده را برآورده کند. به همین دلیل است که جعبه های راه راه و نایلون حباب دار پرمصرف ترین مواد بسته بندی هستند، زیرا محکم، سبک، ارزان هستند و برای برش و تا زدن نیز مناسب هستند.

کاهش وزن و حجم بسته بندی مرسولات

روی وزن بسته بندی مانور بدهید و وزن محصولات را در هنگام ارسال کالا با پست در نظر بگیرید، خود کالاها غیر قابل دستکاری هستند. برای کاهش وزن بسته بندی می توانید از مواد بسته بندی سبک مانند کاغذ بسته بندی، فوم، بالش هوا یا نایلون حباب دار استفاده کنید.

حجم کالاها در هزینه حمل و نقل بسیار موثر است. محاسبه هزینه ارسال بر اساس وزن حجمی یک تکنیک قیمت گذاری است که توسط حامل ها برای تعیین هزینه حمل بسته بر اساس حجم آن به جای وزن استفاده می شود. هر چه وزن حجمی واقعی یک بسته بیشتر باشد، پول بیشتری برای حمل و نقل پرداخت خواهید کرد. اگر بتوانید وزن حجمی یک بسته را کاهش دهید، می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه بیش از صدها بسته شود.

تنوع بسته بندی در این زمینه می تواند کارساز باشد می توانید به جای استفاده از بسته بندی استاندارد برای همه محصولات، از بسته بندی سفارشی استفاده کنید که برای نوع محصولی که ارسال می کنید ساخته شده است. اگر محصولاتی دارید که فروش زیادی دارند، باید بسته بندی سفارشی ایجاد کنید که کاملاً متناسب با اندازه و ابعاد محصول باشد. این به شما کمک می کند در طول زمان در هزینه بسته بندی و حمل و نقل صرفه جویی کنید.

همچنین می توانید از پاکت نیز به جای جعبه برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنید.

از روش های تشویقی برای بالا بردن قیمت سبد کالای مشتریان استفاده کنید

یکی از تکنیک‌هایی که کسب ‌وکارها از آن برای افزایش سود خود استفاده می‌کنند، ارائه حمل و نقل رایگان برای مقدار مشخصی از خرید است. این امر مشتریان را تشویق می کند تا ارزش سبد خرید خود را افزایش دهند. هنگامی که یک کسب و کار ارسال رایگان را برای خریدهای بالاتر از یک مبلغ خاص را در نظر می گیرند ، سود ناشی از فروش می تواند هزینه های حمل و نقل را جبران نماید.

با شرکت های پستی موفق همکاری کنید

شما باید با چندین شرکت پستی یا حمل و نقل صحبت کنید، نرخ های آنها را مقایسه کنید و بر اساس حجم حمل و نقل در مورد معاملات مذاکره کنید. هرچه بسته های بیشتری ارسال کنید، نرخ کمتری باید بپردازید. پس از مذاکره با چندین شرکت ، با یک سرویس قابل اعتماد که صرفه اقتصادی بیشتری دارد، معامله کنید. این نه تنها در صرفه جویی در هزینه به شما کمک می کند، بلکه در ایجاد یک رابطه طولانی مدت با یک شرکت حمل و نقل نیز کمک می کند.

از وجود رقابت بین مراکز ارائه دهنده خدمات حمل و نقل غافل نشوید و روی این قضیه برای مذاکره با شرکت ها تمرکز کنید تا در نهایت مطمئن شوید که شرکتی که برای کار با آن انتخاب می‌کنید می‌تواند انتظارات شما را با صرفه‌جویی در حمل و نقل برآورده کند و در هزینه پست شما تاثیر گذار است.

 یک پیشنهاد عالی برای رونق کسب و کار شما می تواند همکاری مستمر با یک شرکت پستی موفق باشد. از آنجایی که شرکت های پستی حجم سفارشات بالایی را مدیریت می کنند، می تواند قیمت های حمل و نقل بسیار پایین تری را ارائه دهند. این شرکت های پستی می توانند با ذخیره محصول شما در مکان های مختلف در سراسر کشور به شما در صرفه جویی در هزینه حمل و نقل کمک کنند. این امر باعث می‌شود سفارش‌ها از نزدیک‌ترین انبار ارسال شوند و هزینه‌های حمل و نقل به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

یکی از این شرکت ها پایگان است که با تجربه بسیار زیاد در این زمینه و امکاناتی که در فیلدهای مختلف در اختیار شما می گذارد، می تواند به شما در ایجاد یکک کسب و کار موفق کمک کند.

0 دیدگاه

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 805

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 2159

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 764

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1177

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
افزایش تعرفه های پست در سال 1403
19اردیبهشت
  • 0
  • 63

افزایش تعرفه های پست در سال 1403

افزایش تعرفه های پست از سمت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به صورت سالانه و گاها طی چند مرحله انجام می‌شود. از آنجایی که تعرفه نهایی قابل پرداخت در شرکت پست، شامل موارد گوناگونی است، در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با این موارد آشنا کنیم تا بتونید دقیق

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021